Læsevejledning

Læsevejlederindsatsen.

Læsevejledningsindsatsen på Helhedstilbuddet Skovmoseskolen er en bred vifte af mange indsatser. Grundlæggende bliver alle elever i 0.-1. klasse læseevalueret i løbet af året. Alle 5.klasses elever bliver læseevalueret i løbet af skoleåret og i 10.klasse bliver der læseevalueret igen før statussamtalen. Der benyttes materialer fra specialpædagogisk forlag(læseraketten, ordlæseprøver, bogstavprøver mm.) og for enkelte elever benyttes SL40 og SL 60.

Vi har også læse-og bogstavhold på tværs af klasser og der er også læse-bogstavhold for hele klassen og mindre hold med læsevejleder. det er nærmest kun fantasien der sætter grænser for hvilket indhold, der kan være på et læsehold. Populære emner er blandt andet 120 ords forløb, dialogisk læsning, begynderlæsning med lydrette ord, alfabetindlæring mm.

Materialer

Læsevejlederen er i et tæt samarbejde med de enkelte klasser om den enkelte elev, klassen og indkøb af relevante materialer så som bogstavkort, skumbogstaver, læseråd til forældre mm.

materialer