Velkommen

Kære læser af denne hjemmeside

Vi har mange ting, vi gerne vil fortælle og vise dig om Helhedstilbuddet Skovmoseskolen, så hvis du vil vide mere end de oplysninger fra hjemmesiden, skal du bare aftale et besøg.

Hvis du undrer dig over, at der ikke er så mange billeder af elever, skyldes det GDPR.

Eleverne på Helhedstilbuddet Skovmoseskolen

Helhedstilbuddet Skovmoseskolen modtager elever med meget forskellige forudsætninger.
Fælles for eleverne er, at de alle har et eller flere handicap.
Det primære handicap for helhedstilbuddets elever er generelle indlæringsvanskeligheder.

Helhedstilbuddet Skovmoseskolen er en af Rødovre Kommunes syv folkeskoler.

Helhedstilbuddet blev etableret 1. august 2014.
Forinden fungerede skole og fritidsdel som to særskilte institutioner.
Den oprindelige skole med tilhørende fritidshjem har eksisteret i 30 år.

Med etableringen af Helhedstilbuddet er der i højere grad mulighed for at implementere folkeskolereformen og skabe en naturligt sammenhængende hverdag for helhedstilbuddets elever.

Årets gang på Helhedstilbuddet Skovmoseskolen

Eleverne går på alderssvarende klassetrin. På hver årgang er der en eller to klasser.
Hver klasse har tilknyttet lærere, pædagoger og pædagogmedhjælpere.
Derudover er der tilknyttet talepædagoger, psykolog, fysioterapeuter og ergoterapeuter.
Endvidere har helhedstilbuddet sit eget pædagogiske læringscenter.

Hvert år i august udarbejder lærere og pædagoger en årsplan, der er gældende for hele klassen.

Endelig udarbejdes en statusplan i oktober, der danner grundlag for den årlige elev konference, hvor forældre og PPR deltager sammen med en lærer og en pædagog fra klasseteamet.

Læs meget mere om hverdagen på Helhedstilbuddet Skovmoseskolen her på hjemmesiden.